Wybierz odpowiednie słowa kluczowe
Od czego powinieneś zacząć samodzielne pozycjonowanie? Najlepiej od wyboru dopasowanych słów kluczowych, czyli fraz, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, gdy poszukają informacji. Wykorzystaj bezpłatne narzędzie Planer Słów Kluczowych lub płatne np. Semstorm, Ubersuggest czy też Ahrefs – dzięki nim przeanalizujesz potencjał słów kluczowych.
Co powinieneś wziąć pod uwagę podczas analizy słów kluczowych? Oto najważniejsze czynniki:
- popularność danej frazy,
- konkurencyjność frazy kluczowej,
- koszty CPC – jeśli chcesz przeprowadzić płatną kampanię reklamową.
Jeśli masz problem z samodzielną optymalizacją WordPress, a do tego chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania, to przeczytaj artykuł ze strony: https://nicesoft.pl/pozycjonowanie-stron-www/skuteczne-pozycjonowanie-wordpress/.
Zadbaj o optymalizację strony
Pora na przygotowanie strony internetowej, aby stała się bardziej wartościowa dla użytkowników, a także dla robotów Google. Dobrze zoptymalizowana strona zachęca do dłuższego przeglądania, ma intuicyjną nawigację i pozwala na szybkie zapoznanie się z ofertą, co skutkuje wzrostem konwersji. Optymalizacja strony obejmuje:
- optymalizację treści – teksty na stronie powinny być wartościowe dla użytkowników, ważna jest też obecność słów kluczowych; podczas optymalizacji treści udoskonal strukturę nagłówków od H1 do H3, dodaj meta tagi i atrybuty ALT dla obrazków;
- optymalizację techniczną – dzięki niej osiągniesz jeszcze lepsze wyniki w Google, szczególnie gdy zadbasz o szybkie ładowanie strony, responsywność, stworzysz mapę strony i wdrożysz certyfikat SSL.
Optymalizacja strony internetowej to proces, który warto rozpocząć od tworzenia wysokiej jakości treści. Wartościowe treści są nie tylko atrakcyjne dla użytkowników, ale również pomagają w budowaniu pozycji w wynikach wyszukiwania. Pisanie tekstów powinno koncentrować się na potrzebach i zainteresowaniach odbiorców, jednocześnie uwzględniając odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Nie zapomnij także o aktualizacji contentu. Regularna aktualizacja treści pozytywnie wpływa na SEO, ponieważ wyszukiwarki, takie jak Google, doceniają strony z aktualnym i świeżym contentem.
Zbuduj autorytet strony przy pomocy link buildingu
Link building to jeden z najważniejszych etapów pozycjonowania, dlatego może Ci się przydać pomoc doświadczonej agencji np. ze strony https://nicesoft.pl/pozycjonowanie-seo/. Chcesz spróbować samodzielnie zadbać o linkowanie? Niezbędne będzie zbudowanie sieci linków wewnętrznych – to linkowanie między podstronami na Twojej stronie, dzięki któremu roboty lepiej zindeksują zawartość witryny. Znaczenie ma również linkowanie zewnętrzne – to linki, które z innych stron prowadzą do Twojej witryny. Do ich zdobycia możesz wykorzystać Social Media, katalogi, strony regionalne lub branżowe. Warto też korzystać z platform do kupowania linków.
Sprawdzaj efekty samodzielnego pozycjonowania
Ważną częścią pozycjonowania jest trzymanie ręki na pulsie. Dlatego zawsze kontroluj efekty swoich działań, a dzięki temu dowiesz się, czy osiągasz oczekiwane efekty, czy może powinieneś wprowadzić zmiany. W jaki sposób możesz sprawdzać skuteczność pozycjonowania? Do dyspozycji masz całkiem sporo narzędzi, z których chętnie korzystają specjaliści. Szczególnie polecamy Ci:
- Google Search Console;
- Google Analytics;
- Ahrefs, Semrush, Semstrom lub Senuto – to płatne narzędzia, ale przy tym pozwalają na zaawansowaną analizę SEO; wybierz jeden z nich, a będziesz mógł kontrolować linki zwrotne, pozycję strony w Google oraz działania konkurencji.
Nie pozostaje Ci nic innego, jak tylko skorzystać z naszych porad i rozpocząć samodzielne pozycjonowanie strony. Jeśli jednak to zadanie jest dla Ciebie zbyt czasochłonne, to skorzystaj z pomocy doświadczonej agencji.
“Artykuł zewnętrzny”
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz